Umowa na realizację będzie zawarta na 42 miesiące. Konsorcjum zdobyło maksymalną liczbę punktów za propozycję techniczną realizacji zamówienia publicznego i zaoferowało najniższą cenę realizacji w trybie zamówienia rządowego.
Projekt jest finansowany ze środków Mechanizmu "Łącząc Europę" (CEF) - Sektor "Transport" i jest częścią linii kolejowej Sofia - Dragoman, w korytarza kolejowego łączącego Istanbuł ze stolicami europejskimi. Jest uznawany za obiekt o znaczeniu narodowym i wpisuje się w Polską strategię transportową dla krajów trójmorza: www.railwaypro.com/wp/amber-rail-corridor-established. Po zmodernizowaniu odcinka kolejowego pociągi po nim będą kursować z prędkością 160 km/h. Projekt jest niezwykle skomplikowany, ponieważ wymaga modernizacji największych i najbardziej obciążonej ruchem pociągów stacji kolejowej w Bułgarii w Sofii i wymaga nieprzerwanego korzystania z linii przez cały czas trwania umowy.
- Włączenie się ZBH w Sofii w marcu 2018 r. w działania promujące polską firmę:
Bezpośrednie wsparcie w Bułgarii na rzecz polskiej firmy Grupa Trakcja - zorganizowanie spotkań w instytucjach i firmach bułgarskich oraz bezpośredni udział m.in. w spotkaniach w Ministerstwie Gospodarki RB, Krajowej Spółce Infrastruktury Kolejowej Forum for Balkan Transport and Infrastructure, a także zorganizowanie wywiadu Wiceprezesa Trakcji Macieja Sobczyka w specjalistycznych mediach bułgarskich TRANSPORTAL.BG, w tym udzielono wsparcia na szczeblu Prezydenckim, i Premierów.