Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Rynek makaronów w Bułgarii

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: | 2015-02-27 16:53:36
analizy rynkowe

W ciągu roku do września 2014 r. bułgarskie gospodarstwa domowe zaczęły kupować coraz więcej makaronu. Był to główny powód wzrostu wydatków na produkty tej kategorii.

W ciągu roku do września 2014 r. bułgarskie gospodarstwa domowe zaczęły kupować coraz więcej makaronu. Był to główny powód wzrostu wydatków na produkty tej kategorii. Jeżeli średnio dla roku poprzedniego dokonywano osiem zakupów makaronu (lub raz na półtora miesiąca), to w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy częstotliwość ta wzrosła do dziewięciu wizyt w sklepie.

Makarony krótkie to segment o największym udziale w tej kategorii, który stanowi około 45% rynku pod względem wielkości. Za nim ulokowały się spaghetti i wermiszel z wyrównanym udziałem odpowiednio o około 18% i 16%. Pozostałe 20% kategorii podzielone były wśród mniejszych segmentów, takich jak kluski, kuskus, lasagne, tortellini, etc.

Tradycyjne małe sklepy spożywcze to obiekty, przez które przechodziła większość sprzedaży makaronów (około jednej trzeciej pod względem objętości). Oznacza to, że dla kupującego makarony istotnym czynnikiem była bliskość sklepu w trakcie wyboru.

Udział marek własnych w produktach z kategorii makarony wyniósł 23%.

Źródło: Regal

Opracowano w Wydziale Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Sofii (Https://sofia.trade.gov.pl).




Pliki do pobrania

Rynek makaronów w Bułgarii
doc | 92 KB
Pobierz