Nabywcy sera żółtego w Bułgarii dokonują częstszych zakupów po wyższych cenach średnich w 2014r. Sprzedaż sera żółtego wzrosła o 4,7% pod względem wartości w porównaniu z 2013 r., W ubiegłym roku 88,4% bułgarskich gospodarstw domowych kupiło ser żółty co najmniej raz, gdzie na gospodarstwo domowe średnio przypadało 5,8 kg w ciągu roku. Częstotliwość zakupów wzrosła i osiągnęła 12 w 2014 r. (11 - w 2013 r.), a średnia wielkość zakupu to 462 gr. Odnotowano również wzrost zakupów w trakcie trwania promocji – z 7 % w 2013r. do 19% w 2014 r. Udział marek własnych zachował się na poziomie 8%. Jednakże liczba konsumentów zmniejsza się. W tym samym czasie średnia cena za kilogram sera żółtego rośnie - z 10,90 BGN do 11,20 BGN w 2014 r.
Małe sklepy spożywcze – Najbardziej preferowane
2014 r. był trudnym rokiem dla małych sklepów spożywczych, które odnotowują spadek sprzedaży w ciągu ostatnich kilku lat. Jednak pozostają najbardziej preferowanym kanałem dystrybucji dla produktów mleczarskich. Przechodzi przez nie 24% sprzedaży sera żółtego pod względem wartości w 2014 r. (25% w 2013 r.). Następny kanał dystrybucji to mini markety, które zwiększyły swój udział w sprzedaży sera żółtego - 21% udział pod względem wartości w 2014 r. wobec 20% w 2013 r. Specjalistyczne sklepy dla produktów mlecznych są coraz bardziej popularne - posiadają 5% udział w sprzedaży sera żółtego pod względem wartości w 2014 r. (3% w 2013 r.).
Źródło: Regal
Opracowano w Wydziale Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Sofii (Https://sofia.trade.gov.pl).
Pliki do pobrania
Rynek sera żółtego w Bułgarii doc | 203 KB |
Pobierz |